Światem seo znów wstrząsnęły nowe wytyczne Google. Po raz kolejny w tym roku nikt tak naprawdę nie wie na czym stoi. Być może to kolejna u burza w szklance wody, a może coś poważniejszego, niemniej jednak takie wahania w pozycjonerskim światku mają ogromny wpływ na copywriterów.
W mojej karierze to już kolejna odsłona zmian wprowadzanych w algorytmie wyszukiwarki Google. Niestety każda z nich bardzo negatywnie odbija się na ilości oraz jakości zamówień. Wprawdzie wszyscy wiedzą, że “dobre teksty” warto zamieszczać na stronach i z nich linkować, jednak czy na pewno tak jest? Po raz kolejny osoby zajmujące się na co dzień pozycjonowaniem stron, a de facto moi zleceniodawcy, nie są do końca pewni czy inwestowanie w teksty, nawet najlepsze, się opłaca. Nikt nie jest pewien czy zamieszczanie tekstów w katalogach to dobry pomysł, czy może lepiej dodawać je do dobrych precli, a może postawić sobie dobre zaplecze i to właśnie stamtąd linkować?
Jak po każdej zmianie w Google jest mnóstwo pytań, ale odpowiedzi brak. Cóż, drodzy copywriterzy pozostaje nam poczekać, aż wszystko wróci do normy i nasi zleceniodawcy znów poproszą o kolejną serię doskonałej jakości tekstów.