Synonimy – czy to się opłaca?

Pisanie tekstów z synonimami wiąże się dla copywritera z dwoma podstawowymi rzeczami: większym nakładem pracy oraz nieco większą stawką za napisany tekst . Dla zleceniodawcy zarówno nakład pracy jak i stawka za tekst jest znacznie mniejsza. Ostatecznie nie trzeba dodawać do kolejnych katalogów czy precli nowego tekstu, wystarczy odpowiednio ustawić automatyczną dodawarkę. Poza tym cena w przeliczeniu na jeden tekst staje się śmiesznie mała.

Będąc jednak początkującym tekściarzem warto przyjmować zlecenia na synonimy, ponieważ to doskonały sposób na poznanie języka polskiego. Wymagania stawiane przez niektórych zleceniodawców sprawiają, że koniecznością staje się doskonała znajomość gramatyki i stylistyki. Dzięki tekstom z synonimami copywriter uczy się myślenia w wielu płaszczyznach, musi bowiem zadbać, by każdy synonim był odpowiednio odmieniony, a to wcale nie takie proste.

Poza umiejętnościami gramatycznymi, które nabywa się podczas pisania tekstów z synonimami, mają one jeszcze jedną bardzo ważną zaletę – pozwalają poznać wiele wyrazów bliskoznacznych oraz synonimów. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego jak bogaty jest nasz język i korzystamy jedynie z niewielkiej jego części. Przez brak znajomości synonimów pisane przez wielu teksty mają w jednym zdaniu po kilka razy powtórzone to samo wyrażenie, a przecież można inaczej.

Dlatego też warto korzystać z możliwości jakie daje pisanie tekstów z synonimami i jak najwięcej się z nich uczyć. Z czasem kiedy jest się już znanym i poważanym autorem tekstów można śmiało zrezygnować z tego żmudnego i ogólnie niezbyt opłacalnego finansowo działania.

Leave us a Message