WhitePress – jak wykorzystać platformę do promocji swoich tekstów

Whitepress

O platformie WhitePress pisałam już kilka tygodni temu. Wtedy opisywałam możliwości zarabiania za pomocą publikacji sponsorowanych treści na swojej stronie internetowej lub blogu. Dziś kilka informacji na temat możliwości promocyjnych, które może wykorzystać początkujący copywriter.

Biuro Prasowe

To moje ulubione narzędzie w ofercie platformy WhitePress. Daje ono ogromne możliwości promowania firm ale umiejętnie wykorzystane świetnie sprawdzi się również w promocji pojedynczych prac copywriterskich. Biuro Prasowe jest usługą darmową, co jest jego ogromną zaletą, którą docenią zwłaszcza początkujący autorzy tekstów. Możliwość korzystania z tego narzędzia otrzymasz zaraz po zarejestrowaniu się na platformie WhitePress. Aby móc korzystać z tej usługi trzeba skonfigurować swoje biuro prasowe. Konfiguracja jest bardzo prosta i intuicyjna. Wystarczy uzupełniać poszczególne rubryki w kolejnych formularzach. Wystarczy zaledwie kilka minut, aby być posiadaczem własnego biura prasowego.

Pewnie na usta ciśnie Ci się pytanie „Po co mi biuro prasowe?”. Przede wszystkim po to, aby Twoje teksty zaczęły pojawiać się w sieci. Dodając nowy artykuł do swojego biura prasowego i udostępniając go, możesz liczyć na co najmniej kilka przedruków. Przede wszystkim Twój tekst znajdzie się na stronie Twojego Biura Prasowego. Po wtóre, jeśli tekst będzie dobry i zostanie zaakceptowany przez redaktorów WhitePress, pojawi się na głównej stronie Biura Prasowego platformy. Ponadto zostanie rozesłany do setek dziennikarzy, którzy, jeśli zainteresuje ich temat Twojego artykułu, opublikują go na łamach swoich serwisów. W ten sposób Twój tekst może znaleźć się na wielu, często bardzo poczytnych, stronach internetowych.

Biuro Prasowe ma także wiele innych interesujących opcji, ale o tym opowiem kiedy indziej.

Dział reklamodawców

Poza panelem dla Wydawców, o którym pisałam w tekście dotyczącym zarabiania przy pomocy platformy WhitePress, ma ona również panel dla reklamodawców. Posiadacz zarejestrowanego konta na platformie może być równocześnie wydawcą i reklamodawcą. Warto korzystać aktywnie z obu tych opcji, ponieważ dział dla reklamodawców może być doskonałą formą promocji tekstów napisanych przez początkujących copywriterów. Dział reklamodawców oferuje dwa rodzaje treści, którymi warto się zainteresować – teksty eksperckie i artykuły sponsorowane.

Teksty eksperckie

Zakładając konto reklamodawcy możesz dodawać swoje teksty jako teksty eksperckie. Na dzień dzisiejszy teksty eksperckie kosztują 15,01 zł brutto. Opłatę uiszcza albo reklamodawca (Ty) albo wydawca (osoba, która opublikuje tekst na swojej stronie). Jeśli zależy Ci na promowaniu swoich tekstów warto zainwestować powyższą kwotę, ponieważ tylko nieliczni wydawcy decydują się samodzielnie płacić za tekst. Teksty opłacane przez reklamodawcę zazwyczaj są chętniej pobierane. W przypadku tekstów eksperckich w treści nie można wstawiać linków prowadzących do stron zewnętrznych. Jednak warunkiem publikacji tekstu na stronie internetowej jest umieszczenie go w całości wraz ze stopką autorską. W przypadku reklamy firm w stopce znajduje się nazwa firmy oraz informacja czym ona się zajmuje. Jeśli zechcesz publikować tekst jako osoba prywatna możesz w stopce umieścić swoje dane i np. link do swojej strony.

Serwis WhitePress codziennie wysyła informację o nowododanych tekstach do zarejestrowanych dziennikarzy i administratorów witryn internetowych. W jednym z takich maili znajdzie się również Twój tekst, a zainteresowani dziennikarze będą mogli z niego skorzystać. Tekst ekspercki może być opublikowany tylko raz. Po tym jak zostanie zarezerwowany przez jednego dziennikarza, nie jest już dostępny dla innych. Dzięki temu Twój tekst jest unikatowy. W przypadku biur prasowych publikowane teksty są pozbawione unikalności, ponieważ bardzo często jeden tekst jest publikowany na co najmniej kilku stronach internetowych.

Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane nie są tak atrakcyjne dla copywritera, jak te z biur prasowych lub teksty eksperckie. Ich główną wadą jest konieczność opłacenia publikacji. Im bardziej popularny serwis tym wyższa opłata za publikację tekstu. Cena za publikację artykułu sponsorowanego waha się od ok. 30 do kilku tysięcy złotych. Zaletą tego rodzaju publikacji jest fakt, że możesz w tekście umieścić dowolny link np. do swojej strony czy portfolio. Kolejną zaletą jest fakt, że możesz wybrać najlepszy dla siebie serwis internetowy, gdzie pojawi się Twój tekst. Decydując się na takie rozwiązanie musisz liczyć się z koniecznością uiszczenia odpowiednio wysokiej opłaty.

 

Jeśli postanowisz skorzystać z możliwości reklamowych jakie daje WhitePress pamiętaj, że wszystkie dostępne tam opcje mają swoje wady i zalety. Wybierając artykuł sponsorowany masz pewność, że po opłaceniu rachunku, Twój tekst zostanie opublikowany na stronie, którą sobie wybierzesz. To spory atut, aczkolwiek najpoczytniejsze serwisy bardzo się cenią, stąd też publikacja tekstu może Cię nieco kosztować.

W przypadku Biura Prasowego i tekstów eksperckich nie musisz obawiać się o wielkie rachunki, ponieważ opłata za teksty jest niewysoka. Jednakże decydując się na dodanie tekstu w tej formie nie masz wpływu na to czy, ani gdzie zostanie on opublikowany. Jeśli Twój tekst  ma chwytliwy tytuł, który jest na czasie, i dobrą treść może zostać opublikowany na stronach internetowych z górnej półki. Jeśli nie zachwycisz dziennikarza lub administratora żadnej strony, tekst pozostanie w bazie platformy WhitePress.

* W treści artykułu podane są linki partnerskie do rejestracji na platformie Whitepress. Jeśli skorzystasz z nich podczas rejestracji pozwolisz mi uzyskać premię partnerską. To kolejny sposób zarabiania z pomocą Whitepress 🙂

Leave us a Message