Wyzwanie „Zbuduj z nami swoje portfolio” – dlaczego warto dołączyć

Temat portfolio interesuje wielu początkujących copywriterów. Zastanawiają się oni jak powinno wyglądać, co powinno się w nim znaleźć itd. Kiedy już posiądą wiedzę, dotyczącą tego, jak technicznie ogarnąć zestawienie najlepszych swoich publikacji okazuje się, że… tych publikacji jest bardzo mało lub nie ma ich wcale. Wyzwanie „Zbuduj z nami swoje portfolio” ma na celu wsparcie uczestników w opublikowaniu pierwszych tekstów w serwisach internetowych.

Długie wyzwanie – czy to problem?

Przyzwyczailiśmy się do tego, że wyzwania Facebookowe trwają kilka dni. Niestety w tym wypadku tak krótki czas trwania jest zbyt krótki, stąd też Wyzwanie trwa ponad miesiąc. Każdy kolejny etap wymaga sporego nakładu czasu i pracy od uczestników. Pierwszym etapem wyzwania jest napisanie co najmniej 4 tekstów, które będzie można następnie opublikować. Kolejnym jest zgłoszenie artykułów do serwisów, które zajmują się publikacja treści pochodzących od dziennikarzy społecznych lub przesłanie swoich tekstów do serwisów współpracujących z nami. Wprawdzie większość stron, z którymi współpracujemy ma niewielkie zasięgi, ale w przypadku portfolio początkującego copywritera bardzo często brane są pod uwagę przede wszystkim publikowane treści, a dopiero w drugiej kolejności zwraca się uwagę na serwis, w którym zostały opublikowane. W ostatnich dniach będzie czas na pochwalenie się swoimi osiągnięciami na grupie Facebookowej.

Ze względu na to, że zarówno pisanie jak i publikowanie tekstów wymaga nieco czasu samo wyzwanie też nie może trwać kilku dni.

Co zyskasz biorąc udział w Wyzwaniu?

Podstawowym celem całego wyzwania jest pozyskanie linków do publikacji, które będzie można zamieścić w swoim portfolio. Gdy klient w przyszłości poprosi o przykładowe teksty ze spokojem będziesz mógł podać listę kilku artykułów, które pojawiły się w sieci. To bardzo przydatne, zwłaszcza na początku kariery twórcy treści internetowych. W przyszłości podczas pozyskiwania i wykonywania kolejnych zleceń linki z tych pierwszych publikacji można zamienić na nowe i z pewnością lepsze.

Wyzwanie „Zbuduj z nami swoje portfolio” może okazać się prawdziwym wyzwaniem dla wielu początkujących copywriterów. Nie oznacza jednak, że nie warto brać w nim udziału – a wręcz przeciwnie. Jeśli jeszcze nie dołączyłeś, koniecznie to zrób. Dowiesz się w nim jak stworzyć prosty tekst na stronę internetową, jak przygotować go do publikacji i gdzie można tekst opublikować. To informacje, które w przyszłości mogą okazać się bardzo przydatne, nawet jeśli nie zostaniesz zawodowym autorem tekstów.

Leave us a Message