To czy napisze się więcej czy lepiej bardzo często determinuje wysokość zarobków, ilość i jakość zleceń, przywiązanie klienta. Jeśli rozpatrzymy te dwie możliwości obiektywnie, obie mają zarówno wady jak i zalety. Wybór jednej z nich należy tylko i wyłącznie do autora tekstów.
Więcej
To opcja skierowana przede wszystkim do seocopywriterów. Jak wiadomo w tym fachu potrzebna jest duża ilość tekstów, niekoniecznie najwyższych lotów. Z kiepską jakością łączą się jednak niskie stawki za tekst. Żeby więc zarobić trzeba się sporo narobić, między innymi fizycznie, bo wbrew pozorom klepanie w klawiaturę też może być męczące. Toteż zabierając się za pisanie tekstów niskiej jakości, ale w dużej ilości nie potrzeba specjalistycznej wiedzy, ani super znajomości języka polskiego, wystarczą podstawy. To świetny sposób na dorabianie, ale z zarabianiem może być różnie.
Lepiej
Tutaj potrzeba nie tylko znajomości języka, ale również ogólnej i szczegółowej wiedzy. Nastawiając się na jakość tekstów trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że stawki są wprawdzie nieco wyższe, ale również wymagania są zupełnie inne. W tym wypadku jeśli klient jest zadowolony ze sposobu pisania to często wraca. Wielu właścicieli dobrych stron internetowych woli zapłacić nieco więcej za dobry, merytoryczny, napisany przez kogoś, kto wie o czym mówi, artykuł, niż kupić tekst tańszy zarazem o wszystkim i o niczym.
Więcej czy lepiej – finansowo
Czy bardziej opłaca się pisać więcej czy lepiej to bardzo trudno określić. Każdy copywriter sam wycenia swoją pracę, a klient godzi się na proponowaną stawkę lub nie. Bywa, że wygrywa ilość, ale często, na dłuższą metę, bardziej opłacalne jest postawienie na jakość. To jednak jedynie moje własne zdanie, każdy kto chce pisać teksty sam musi zdecydować, co wybierze.