Zlecenia dla copywritera – jak to wygląda?

Pamiętam z początku mojej pracy w zawodzie copywritera, jak trudno było mi znaleźć i zrozumieć ogłoszenia dotyczące zlecanych zadań. W sumie to może się wydawać, że przecież czytanie ogłoszeń i zgłaszanie się do nich jest bardzo proste, jednakże moim zdaniem warto zlecenia dla copywritera zobaczyć, aby je zrozumieć a w razie nawiązania współpracy wiedzieć o co dopytać.

Wszystkie przykłady ogłoszeń pochodzą z serwisu useme.com/pl. Są już nieaktualne, ale doskonale pokazują standardowe zapytania ofertowe skierowane do copywriterów.

 

1. Na początek ogłoszenie dotyczące artykułów prasowych

Zlecę napisanie serii tekstów 1000 do 2000 znaków. Tematyka: ciekawostki o znanych osobach z show-biznesu i biznesu, z polski i ze świata. Format: wprowadzenie, ciekawostki (mogą być w punktach).

Duża dowolność twórcza.
Przy udanej współpracy wiele dalszych zleceń.
Zapraszam do przesyłania ofert włącznie z linkami do poprzednich prac.
Proszę o wycenę stworzenia 5 tekstów
Liczba znaków:
1500
Rodzaj i ilość tekstów:
artykuły prasowe

 

2. Przykładowe zlecenie na teksty blogowe

Szukamy copywritera do stałej współpracy przy artykułach o tematyce fitness/podróże/lifestyle. Prosimy o zawieranie w zgłoszeniach linków do portfolio oraz stawek w przeliczeniu na tysiąc znaków ze spacjami. Podana przez nas liczba znaków to przewidywana, docelowa długość tekstów do napisania w skali miesiąca.

Liczba znaków:
60000

Rodzaj i ilość tekstów:
artykuły na bloga

3. Zlecenie na opisy produktów

Wstęp na 300 znaków do 60 produktów. Są to głównie fotele biurowe, krzesła konferencyjne itp.

Rodzaj i ilość tekstów:
60 produktów – 60 tekstów

4. Zlecenie opisów do kategorii i podkategorii w sklepie internetowym

Zlecę stworzenie opisów kategorii i podkategorii, na początek 35 opisów o długości 1500-2000 zzs każdy, Teksty wysokiej jakości, zawierające słowa kluczowe wskazane przez nas. Branża materiałów modelarskich, do tworzenia makiet, systemów bitewnych itp.

Liczba znaków:
1500
Rodzaj i ilość tekstów:
35 opisów kategorii

 

Jak widzisz wiele informacji dotyczących wymagań związanych z pisaniem tekstów znajduje się już w samych ogłoszeniach. Jednak są i takie, które warto doprecyzować podczas rozmowy ze zleceniodawcą. Zanim podejmiesz się współpracy ustal szczegóły dotyczące tekstów oraz te związane z zasadami współpracy.

1. O co musisz zapytać zanim zaczniesz pisać:

  • Jaki rodzaj tekstów masz stworzyć?
  • Jak długi ma być tekst?
  • Jakie frazy kluczowe powinny się znaleźć w treści tekstu?
  • Czy zleceniodawca ma konkretny temat i tytuł tekstu czy też jest określona tylko tematyka artykułu?
  • Czy są jakieś szczególne zalecenia dotyczące tekstu – np. pisanie na TY do czytelnika, tekst ma być skierowany do konkretnej grupy odbiorców itp.

 

2. Zanim zaczniesz pisać ustal:

  • Wysokość swojego wynagrodzenia;
  • Termin wykonania pracy i termin zapłaty;
  • Warunki i sposób rozliczenia (faktura, umowa o dzieło, umowa zlecenie itp.)

 

Rozpoczynając współpracę ze zleceniodawcą nie bój się zadawać pytań. Warto już na samym początku poznać wymagania drugiej strony.

Masz pytania, uwagi lub własne przemyślenia na ten temat?  Wpisz je w komentarzach 🙂

 

Posted in Copywriting, Freelancer.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.