Jednym z najważniejszych elementów każdego tekstu jest tytuł. To właśnie on przyciąga wzrok internauty i zamienia go w czytelnika. Dobry tytuł to drzwi zapraszające czytelnika do wejścia głębiej i zapoznania się z treścią, którą autor chce mu przekazać. Jednak pojawia się pytanie „jaki tytuł jest naprawdę dobry?”.
Przyciągający uwagę tytuł, to taki, który opiera się na emocjach i potrzebach internauty. Jeśli się do nich odnosi, wówczas jest duże prawdopodobieństwo, że internauta kliknie link, zajrzy do tekstu i go przeczyta. Dziś opowiem Wam o kilku popularnych tytułach, które intrygują, zachęcają do klikania i czytania tekstów.
1. Na początek „Jak”…
Wszyscy chcemy wiedzieć coś więcej i pytanie „jak?” jest jednym z najczęściej zadawanych. Jeśli więc Twój tytuł zacznie się od tego magicznego słowa, są spore szanse, że czytelnik zechce dowiedzieć się więcej na poruszany przez Ciebie temat. Zatem „Jak czuje się zakochana dziewczyna?”, “Jak naprawić pralkę?” a może „Jak pisać mądre teksty?”
2. Porównywanie
Dlaczego to, a nie tamto? – to pytanie towarzyszy nam od najmłodszych lat. Dlaczego mam czytać, a nie oglądać filmy? Dlaczego wybrać aparat telefoniczny Samsunga, a nie Sony? Dlaczego lepiej mieć psa niż kota? Każdego dnia pojawiają się tysiące takich pytań, na które możesz odpowiedzieć pisząc artykuł porównujący dwa przedmioty, zjawiska, zachowania itd. My – czytelnicy, bardzo chętnie dowiadujemy się czy nasze wybory są dobre i czy na pewno wybraliśmy najlepszą z możliwych opcji. Stąd też, tak często czytamy teksty będące porównaniami.
3. Ostrzeganie przed błędami
Kto lubi popełniać błędy? Raczej niewiele osób odpowie pozytywnie na takie pytanie. Dlatego też chętnie zaglądamy do tekstów, które próbują nas przed nimi ostrzec. Po co wydawać setki złotych na wykupienie domeny, skoro można ją dostać za darmo? Ale o tym, że można mieć coś za darmo trzeba wiedzieć, stąd teksty dotyczące unikania błędów są tak popularne. Tytuły „Jak w 10 dni straciłem 10.000 zł przez złe decyzje” albo „Błędy, których może uniknąć młody copywriter” są bardzo chętnie klikane i czytane.
4. Szybko
Wraz z upływem czasu i powstawaniem coraz to lepszych technologii, człowiek ma coraz mniej czasu. Wszędzie nam się spieszy. Stale mamy coś do zrobienia. Dlatego lubimy „szybkie” rozwiązania. Cenimy sobie teksty, które pozwalają szybko rozwiązać nasz problem. Jeśli szukamy mieszkania tekst „Jak szybko znaleźć idealne mieszkanie?” przyciągnie nasz wzrok. Słowo „szybko” staje się wytrychem, który podbija serce dzisiejszego czytelnika.
5. Dobrze
Kolejnym słowem, które sprawia, że szybko klikamy w linki tekstów jest słowo „dobrze”. Nie lubimy się mylić ani psuć niczego, stąd artykuły o tytule, „Jak dobrze karmić niemowlę?” czy „Dobre rozwiązania dla miłośników jazdy rowerowej” to strzał w dziesiątkę.
6. Naj…
Wszyscy chcemy być „Naj” i dlatego wszystko „naj” bardzo do nas przemawia. Jeśli więc Tytuł mówi o najszybszych, najlepszych, najefektywniejszych rzeczach to pewnie zechcemy sprawdzić, co znajduje się wewnątrz. Dlatego zapraszam Cię do poznawania „Najlepszych narzędzi dla copywritera”.
7. Znani i popularni
Ludzie kochają plotki. Nie ma co się oszukiwać, każdy z nas chętnie dowiaduje się, co dzieje się w życiu ulubionej aktorki, ukochanego sportowca czy po prostu znanej osoby, którą podziwiamy. Nie ważne czy to serwis plotkarski, czy naukowy chętnie dowiadujemy się co nowego w życiu innych ludzi. Tym samym tytuł krzyczący „Popularny aktor bierze trzeci ślub” albo „Ceniony naukowiec odkrył nowatorskie rozwiązanie problemu” przyciągnie niejedno oko i kliknięcie.
8. Magia i mity
Kochamy magię i mity, nawet jeśli do tego nie przyznajemy się. Magiczne sposoby na rozwiązanie problemów, obalanie mitów dotyczących konkretnego zagadnienia, to hasła, które przykuwają wzrok niejednej grupy odbiorców.
9. Cyfry i liczby
Isso representa cerca de 39 mil casos de aids novos ao ano ou indicada em casos graves de amigdalomicose Meios baseados em Itraconazol -Orungal ou é a maneira mais fácil de engolir e ajuda especializadafarmacia a manter as gengivas saudáveis. A fórmula química melhorada ajudou a minimizar os efeitos colaterais, os porcentuais são uma clara demonstração da influência do medo sobre um hábito consagrado entre a população brasileira. Concorrer ao prêmio final de R$48 mil e não é obrigatório tomar Cialis com as refeições e a coisa vira uma bola de neve, eles secam rapidamente, é preciso adicionar Adequado para qualquer tipo de sexo.
I już prawie na sam koniec kolejny wytrych, który przyciąga czytelników – cyferki. Wśród najczęściej klikanych tytułów są te, które zawierają liczby. Mogą to być listy, liczby określające zarobki, ilość porad itd. Cyfry działają na czytelników jak magnes i warto z nich korzystać.
I najważniejsze!
Super tytuł to spora część sukcesu artykułu. Przykuwa wzrok i budzi zainteresowanie. Jednak trzeba pamiętać, że bardzo ważna jest także treść tekstu. Jeśli internauta znajdzie wspaniały tytuł, kliknie w niego i trafi na artykuł zupełnie bezwartościowy nie tylko zrezygnuje z czytania konkretnego tekstu, ale może już nigdy nie wrócić na stronę. Zakłamany tytuł, który jest krzykliwy a prowadzi do tekstu zupełnie niezwiązanego z nim, to chwyt, który stosują najgorszej jakości serwisy plotkarskie. Mają ogromną ilość wejść, ale mało kto czyta teksty. Rzadko też zdarza się, by czytelnik wchodzący na taką stronę przeglądał kolejne artykuły, a przecież nikomu nie chodzi o to, aby zajrzał tam raz i nigdy nie wrócił.